Wednesday, October 22, 2008

Tax Money Gone

News from MalaysiaKini. This is why KL should be "returned" to Pakatan Rakyat since PR control 10/11 MP seats in KL. Or else this Mayor et. al. will spend the money like no body business. Time to Change!!!!


KL mayor the 'frequent flyer'

Rahmah Ghazali and Fauwaz Abdul Aziz Oct 21, 08 7:42pm

Kuala Lumpur mayor Abdul Hakim Borhan has gone on overseas trips amounting to RM1.329 million - all paid for by Malaysian taxpayers.


MCPX
KL mayor the 'frequent flyer'

Kuala Lumpur mayor Abdul Hakim Borhan is sure to be among the airlines' top 'frequent flyers' for his official trips overseas.

In a written reply to Cheras MP Tan Kok Wai, the Federal Territories Ministry said Abdul Hakim has gone on 11 trips overseas - almost one trip every two months - since taking over the post of mayor in late 2006.

Of these, the transportation costs of only two trips were borne by foreign governments - the rest, amounting to RM1.329 million were paid for by Malaysian taxpayers.

The allowances, meanwhile, provided to Abdul Hakim and the handful of officials who usually accompanied him on the trips - mostly to destinations in Asia - came up to RM133,490.

"The trip that was most criticised by my constituents was the one taken by Abdul Hakim and four other Kuala Lumpur City Hall officials to Canada, UK and Germany.

"Though the trip took only five days, it cost slightly more than RM390,000 in transportation costs and allowances," Tan told reporters at the Parliament today.




阿都哈金上任2年出国公干11次
陈国伟揭隆市长公务团耗150万

李伟伦 10月21日 傍晚6点27分


政府官员再涉滥用公款出国考察丑闻!民主行动党蕉赖区国会议员陈国伟(右图)今日揭露,吉隆坡市长阿都哈金自2006年12月上任迄今,共出国“公干”11次,耗费了公款近150万令吉,或相等于陈国伟3年的选区拨款款额。

陈国伟今日在国会走廊召开记者会,发布他从联邦直辖区部获得的一份书面答复。该份答复列出了阿都哈金上任后,在近21个月的任期内,参与的所有海外公务团详情。

陈国伟表示,他本来准备下议院内提出这道问题,但后来被国会办公室通知,该问题已从第15题问题的排序,挪后至第26题,以致他无法在议院内针对此事辩论。

英德5天公务团耗39万

根据该份答复声明,阿都哈金(左图)曾率领官员出国公干11次,共耗路费132万9197令吉与13万3490令吉的津贴,总额为146万2687令吉。

声明说,市长的海外公干地点包括日本的东京、澳洲的珀斯、阿拉伯联合酋长国的杜拜、土耳其的伊斯坦布尔、英国的伦敦、韩国、菲律宾的马尼拉、中国的上海与北京、泰国的曼谷、德国与加拿大等地。

在11次海外行程中,耗费最多的公务团是今年5月29日至6月8日的加拿大、英国和德国的5天行程,花费39万188令吉50仙。

陈国伟指出,这项加、英、德公务团,也是最为人诟病和投诉的行程,“很多人都怀疑市长和官员带着朋党随行”。

怀疑到土耳其只为肚皮舞

他说,虽然市长声明出国都是公干考察,惟据他所了解,公务团在国外的工作只是蜻蜓点水,更多的是吃喝玩乐。

他甚至怀疑,阿都哈金在去年7月到土耳其“公干”,主要目的是否为了当地著名的肚皮舞。

他表示,由于阿都哈金在上任后的短短21个月,已出国公干11次,因此被下属和市政局官员在背后戏称为“频密的旅行者”(frequent traveller)。

“历届吉隆坡市长经常出国公干已不是一件新鲜事,但阿都哈金的频繁次数,却是有史以来之最。”

再揭荒谬理由请假翘班

陈国伟也揭露,阿都哈金与随行的官员经常在出发前后,以一些荒谬的理由请假,其实主要是偷懒翘班。

他有点气愤地说:“这班家伙都很懒,在出国前2天拿假,说要收拾行李。回国后又说头晕要休息,往往再请假1个礼拜。”

他批评市政府耗费巨资出国,整150万令吉的团费已相等其3年的选区拨款。

形容阿都哈金“生人勿近”

此外,陈国伟也炮轰阿都哈金自上任后,腰斩了历届市长维持每个月会见公众1次的活动,导致市民面对投诉无门的窘境。

他形容阿都哈金就如同“生人勿近”,既不愿会见公众,平时也面无表情,鲜少与市政局官员开会议事。

他说,吉隆坡市政局的2008年财政预算案高达21亿令吉,甚至比被称为“先进州”的雪兰莪州14亿令吉预算案拨款更多,但老问题依然一箩箩,30年来毫无改进。

马青炮轰阿罗街突易名

另一方面,市政局日前把著名美食天堂阿罗街(Jalan Alor)改名为克佐拉路(Jalan Kejora)一事,今天也在国会发酵。

马青总团长魏家祥(左图)在国会走廊召开记者会,炮轰市政局此举毫无建设,反而让外国游客摸不着头脑。

他指出,既然外国游客和国际的旅游网站,都早已熟悉阿罗街的名字,市政局如今硬要易名,无疑缺乏理由与建设性。

家祥:一人得益万人愁

他说,在目前全球出现金融危机之际,市政局更改阿罗街路名,且耗资更换路牌,肯定不符经济效益。

“除了负责更换路牌的承包商外,这件事对谁都没有好处,可说是一人得益万人愁。”

魏家祥说,他已指示联邦直辖区马青分团,向吉隆坡市长阿都哈金提呈一份备忘录,以反映马青的反对立场。